Ćwiczenia na nogi i brzuch

Siłownia to miejsce, gdzie spełniamy marzenia o pięknym ciele, sile, szczupłej sylwetce. Aby jednak zrealizować marzenia o pięknej, a przede wszystkim zdrowej sylwetce należy dobrać taki zestaw ćwiczeń, który będzie odpowiedni dla danego organizmu.

Aby skutecznie ćwiczyć i odczuwać tego efekty należy przede wszystkim ćwiczyć konsekwentnie.

Jest to trudne, ponieważ trzeba przejść czas zakwasów i innych dolegliwości, kiedy niewyćwiczone mięśnie buntują się przeciwko ruchowi. Jednak jeśli przejdziemy ten początkowy, trudny okres ćwiczeń, będzie już coraz łatwiej.

Najlepiej skonsultować się z trenerem, który pracuje na każdej siłowni.

Dobierze on odpowiedni zestaw ćwiczeń do naszej sylwetki i organizmu, w oparciu o naszą wagę i predyspozycje. Każdy bowiem ma inny organizm.

Nie każda kobieta i mężczyzna lubią chodzić na siłownię lub fitness. Mogą oni jednak ćwiczyć w domu, w czym pomogą różnorodne domowe sprzęty, chociaż najczęściej potrzebne jest tylko krzesło i wygodny strój. Jeśli ktoś podchodzi do ćwiczeń bardziej ambitnie może pokusić się o zakup obciążeń, które na rzepy przyczepiane są do kostek, aby ćwiczenie było wydajniejsze.

Warto również zacząć biegać lub jeździć na rowerze w okresie letnim, a oprócz tego ćwiczyć mięśnie w domu.

Warto robić popularne nożyce, kiedy leżymy na plecach. Polegają one na podniesieniu w pozycji leżącej całych nóg i wymachy w poziomie, przez co ćwiczymy nie tylko mięśnie ud, ale również świetnie modelujemy brzuch. Dobrym ćwiczeniem w tej samej pozycji co nożyce jest również tradycyjny rowerek.

Nie tylko kształtuje on dodatkowo brzuch, ale przede wszystkim modeluje całe nogi, zarówno uda jak i łydki i okolice kostek, które tradycyjnymi ćwiczeniami bardzo trudno wyćwiczyć. Podobnie w przypadku ćwiczenia brzucha. Warto robić przede wszystkim popularne brzuszki. Są one ważne ale tylko jeśli je wykonujemy prawidłowo, bez obciążania kręgosłupa.