Artykuł

Jak inwestować w swój wizerunek?

Celem każdej firmy jest wzrost dochodów. Odbywa się to na dwa sposoby: poprzez wzrost zysku z posiadanej już bazy klientów albo/i powiększenie grona kontrahentów. W niektórych branżach możliwy do realizacji jest tylko drugi scenariusz. Wiąże się on z dotarciem do świadomości nowych odbiorców i przekonanie ich do zakupu.

Certyfikat rzetelności bardzo się przydaje

Zwykle jest tak, że ludzie, którzy nas nie znają, odnoszą się do nas nieufnie. Trudno jest ich namówić do czegokolwiek, zwłaszcza do wydawania pieniędzy. By odbiorcy naszego przekazu zechcieli robić z nami interesy, np. kupować nasze produkty, musimy ich jakoś do tego przekonać.

Wiele podmiotów wykorzystuje strategię niskiej ceny. Po prostu ogłasza, że sprzedaje dany asortyment taniej niż konkurencja. Takie podejście sprawdza się na krótką metę. Nie zawsze też niska cena zapewni dużą bazę odbiorców. W konsekwencji biznes może być stale niedochodowy.

Znacznie lepszym sposobem na zdobycie klientów jest wzbudzenie ich zaufania. Trzeba wykreować w ich świadomości odpowiedni wizerunek naszej firmy. Jeśli zajmujemy się obrotem nieruchomościami, musimy być wiarygodni. Przecież sprzedaż, zakup, najem lokalu czy działki to poważna, duża inwestycja. Nie powierza się jej przypadkowej firmie, tylko…

Tutaj dochodzimy do sedna przepisu na pozyskanie nowych partnerów biznesowych. Przedsiębiorstwa współpracują z tymi podmiotami, którym mogą zaufać, którzy są terminowi, solidni, działają etycznie. Tak wizerunek należy właśnie kreować w powszechnej opinii. Wbrew pozorom można to zrobić dość łatwo.